Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi vystavuje na 1800 m² své exponáty, včetně automobilů, řady motocyklů a jízdních kol z dlouhé historie firmy Škoda Auto a jejího předchůdce Laurin & Klement.
Škoda muzeum je umístěné na autentickém místě – v bývalých výrobních halách, ve kterých se až do roku 1928 vyráběly automobily. Hned vedle v největším a nejmodernějším závodě tento příběh pokračuje: den co den tam sjíždějí z výrobní linky nové škodovky. Také v muzeu je historie stále v pohybu: výstavy, řady akcí, koncertů a v neposlední řadě obměna exponátů nabízejí celoročně inspiraci a rozmanitost.
Kromě prohlídek v mnoha jazycích jsou nabízeny doplňkové služby, například pro skupiny a děti. Ideálním rozšířením návštěvy muzea je prohlídka přilehlých výrobních provozů ŠKODA AUTO. Tím se vše propojí ve fascinující cestu historií automobilů.
Škoda muzeum je moderně koncipovanou výkladní skříní značky, která zve návštěvníky k pestré, poutavé, interaktivní a multimediální procházce historií firmy. Muzeum se chlubí také novým multifunkčním sálem „Laurin & Klement Forum“ a moderním Café/Restaurantem VÁCLAV.
Sbírka ŠKODA Muzea nyní čítá zhruba 340 položek, mezi nimiž převažují osobní vozy sériové výroby, závodní speciály a prototypy, několik desítek motorů, čtyři motocykly a jedno kolo. Nejstarším exponátem je právě kolo SLAVIA z roku 1899, nechybí první automobil VOITURETTE nebo filmový hrdina „Ferat“. Součástí sbírky je i 24-členná flotila vozů, která se pravidelně účastní automobilových výstav (např. Techno-Classica Essen) a veteránských rallye (např. Sachsen Classic, Kitzbüheler Alpen Rally, Silvretta Classic nebo Oldtimer Bohemia Rally). Automobily jsou udržovány v optimálních podmínkách ve speciálně vybudovaném depozitáři. Sbírka je postupně restaurována vlastním oddělením ŠKODA Muzea, ale i externí pomocí. Při restauračních a renovačních zásazích má vždy přednost kvalita a zachování historické pravdivosti. Veřejnosti přístupný je depozitář prototypů a sportovních vozů v prostorách bývalé slévárny.
Sbírka ŠKODA Muzea je pravidelně doplňována o další exponáty. Do sbírky jsou zařazovány jak prototypy a nové vozy značky, aby byla zachycena vývojová posloupnost, tak i vozy odkoupené od soukromých majitelů.